↑ Torna a Sessions Musicals

Percu…què?

     


Percu…què és un concert pedagògic amb una àmplia varietat d’instruments de percussió, des de la percussió sobre el cos als instruments de plaques, passant per tota mena de tambors.

En veurem una bona colla d’instruments de percussió! En coneixerem les seves parts, els materials de què estan fets i les diferents maneres de fer-los sonar (amb les mans, amb baquetes…) per entendre millor els diferents sons que poden fer.

Tindrem música ètnica (africana amb djembé, japonesa amb taiko…), música militar (caixa, plats i bombo), de jazz i de rock (amb bateria), aportant també melodia (vibràfon i marimba)… i també molts altres instruments: timbaletes, esquellot, pandereta…

Finalment, amb una peça feta amb la participació dels alumnes, ens adonarem de la importància del treball de grup per assolir un bon resultat. Si un falla, fallem tots i, si surt bé, és mèrit de tots!.

  • Competències (Comunicatives, artístiques i culturals)

    • Els instruments de percussió: idiòfons, membranòfons i instruments de plaques.
    • Música ètnica (africana amb djembé, japonesa amb taiko…), música militar (caixa, plats i bombo).

     

    Explorar i percebre

    • Vibràfon i marimba.
    • Timbaletes, esquellot i pandereta.
    • La bateria

     

    Interpretar i crear

    • Interpretar obres d’estils i combinacions instrumentals ben diverses.
    • Emmarcar cada obra en l’estil i l’origen que tenen i explicar-ne l’argument.
    • Seguir la partitura i/o improvisar

     

    Objectius de l’activitat

    • Conèixer la varietat d’instruments de percussió i les possibilitats que cada un té.
    • Conèixer-ne les seves parts i els materials de que estan fets per entendre millor el tipus de sons que poden fer.
    • Veure les diferents maneres de fer-los sonar (mans, baquetes toves o dures…).

     

    Activitats prèvies a la sessió

    Familiaritzar-se amb els instruments de percussió i entendre la diferència entre idiòfons, membranòfons i instruments de plaques.

    Activitats posteriors a la sessió

    • Fer un repàs dels instruments vistos i escoltats a la sessió. Classificar-los segons el material, la forma de tocar-los i les possibilitats sonores que ofereixen.
    • Fer un repàs de les obres escoltades. Recordar-ne els instruments que hi sortien a cada una i la feina que hi feien.
    • Buscar-ne imatges i dibuixar-los.

  • Percussionistes de l’Orquestra de Cambra Camerata XXI – Francesc Vidagany

    Paco-ret

    Francesc Vidagany neix a Llíria (València). Ha format part de múltiples grups de percussió com “Perkumania Ensemble” del Conservatori de Riba-roja de Túria (València), “Per-se- cussió Ensemble “, del Conservatori de Saragossa, “Kontakte”, grup de Percussió…

    Ha estat ser solista de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València i col·labora amb diverses orquestres i grups instrumentals: ‘Orquestra Simfònica del Vallès (Sabadell), Orquestra de l’Acadèmia del Liceu (Barcelona), Orquestra de Cambra “Camerata XXI” (Tarragona), Banda Municipal de Barcelona, Amores Grup de Percussió (València), Vol ad Libitum Ensemble (Barcelona), Orquestra del Teatre Lliure (Barcelona), Blyth Ensemble (Londres)…