Animalada de Cançons: 2 Cantates

     

En el format de Cantata, els alumnes preparen 12 cançons a l’escola, amb els especialistes de música a qui proporcionem el material (àudios cantats, playbacks, vídeos i partitures) i el nostre assessorament. Si, a més, els alumnes assisteixen de públic a les Sessions, la feina de motivació i de preparació està mig feta.

Animalada-Cantata uneix les cançons d’AC1 i AC2 i està pensada preferentment per a 2n curs mentre que Nova Animalada-Cantata que uneix les cançons d’AC3 i AC4 està pensada per a 4t.

Les dues Cantates compten amb un argument que va enllaçant les cançons portat per una parella d’actors-cantants. És perfecte si la direcció musical dels alumnes la porten els mateixos especialistes de les escoles. Altrament, hi posem un director. Està pensat per a fer-se amb un combo de quatre músics. Hi ha, però. l’opció de fer-ho amb tres músics, solament amb un teclista o amb playback.

Arribat el gran dia, es fa primer un assaig general i seguidament (amb una estona de descans) es fa la Cantata per al públic.

 

  • 1. Animalada Cantata

    Les dotze cançons de la primera Cantata són: El Cocodril Camil, l’Hipopòtam malalt,  el Grill petit, la Gata Diva, el Mosquit esquifit, la Vaca pirata, el Gos fastigós, el Peix Pallasso, el Lloro Perico, els Quatre Micos, la Balena ecologista… i el Bona Nit de Brahms… i està pensada per al Cicle Inicial.

    La línia argumental és que la Joana té molts peluixos a la seva habitació i els seus pares ja no li’n volen regalar cap més que ja s’està fent gran. La nena recorda, amb cada peluix, cada un dels aniversaris anteriors.

    .














  • 2. Nova Animalada Cantata

    Les dotze cançons de la segona Cantata són: El Centpeus, el Pingüí cambrer,  els conillets de colors, la Guineu, la Serp, El lleó Melcior, el Pop del Pop, Toca Tucà, el Còndor passa, el Rap del Rap, el Gran Drac i el Burro Català… i està pensada per al Cicle Mitjà.

    A la Mireia no li agraden els animals… però de mica en mica va canviant d’idea a mesura que en va trobant pel camí i va coneixent més les seves històries. Decideix fer una volta al món i veu animals de tota la terra, cada un d’ells amb la seva cançó… on la lletra i els ritme hi tenen molt a veure.
    .